Przy wsparciu firmy Latvijas Gāze zasadzono 2000 brzóz, rekompensując generowane przez nią emisje CO2

Odpowiedzialność za środowisko to nie tylko cele i polityka, ale także realne działania, dlatego przy wsparciu firmy zasadzono zagajnik drzew, który przez wiele lat pozwoli ograniczyć emisję szkodliwego CO2 do atmosfery.

Czując odpowiedzialność za swój wpływ na środowisko, Latvijas Gāze angażuje się w różne „zielone” inicjatywy. Jednym z takich działań jest udział w projekcie, za pomocą którego możliwa jest neutralizacja emisji gazów cieplarnianych generowanych przez biura i pracowników firmy. 2000 brzóz posadzonych przy wsparciu Latvijas Gāze zrekompensuje emisje CO2 generowane przez firmę w ciągu 3-4 lat.

„Dokonano obliczeń i stwierdzono, że głównymi źródłami emisji gazów cieplarnianych Latvijas Gāze są ciepło, energia elektryczna i transport. Aby zneutralizować sytuację, w październiku tego roku, we współpracy z firmą Not Hot Environmental Solutions, posadziliśmy 2000 drzew – brzóz, co zrekompensuje emisje generowane w ciągu ponad 3 lat, pochłaniając 560 ton emisji CO2 i uwalniając tlen, dzięki czemu środowisko staje się bardziej ekologiczne. Sadzonki brzozy są certyfikowane. Wybraliśmy je, ponieważ mają niewielu naturalnych wrogów, a ich drewno jest wysokiej jakości i może być w przyszłości wykorzystane w stolarstwie. Plantacja brzozy znajduje się w rejonie Wałki (Valka), przez 40 lat będzie regularnie konserwowana i chroniona, czyli nie będzie podlegała wycince” – mówi O. Kiecis.

„Oczywiste jest, że ilość emisji CO2 musi zostać zmniejszona, ale zbyt mało mówi się o konieczności zmiany naszych przyzwyczajeń. Ponieważ to działania nas wszystkich powodują, że ta zmiana klimatu ma miejsce, nie chodzi tylko o firmy czy konkretne branże. Przy takich przyzwyczajeniach, jakie ma obecnie społeczeństwo, osiągnięcie celów klimatycznych będzie bardzo trudne. Nie możemy podjeżdżać własnym samochodem do najbliższego sklepu, często latać samolotem na wakacje i jednocześnie oczekiwać rozwiązania problemów klimatycznych. Dlatego ważne jest nie tylko opracowywanie strategii i polityk, ale także informowanie społeczności o potrzebie zmiany stylu życia i nawyków bardziej przyjaznych środowisku” – wyjaśnia prezes zarządu firmy, Aigars Kalwitis (Aigars Kalvītis).